A kereskedelem ősidőktől fogva hozzátartozik az emberi élethez. Minden szervezett társadalom nélkülözhetetlen eleme az áruk cseréje más árukért, vagy valamilyen szolgáltatásért. Ez a kezdeti időkben közvetítők nélkül történt. A termelők közvetlenül cserélték ki áruikat, a vevők közvetlenül a termelőktől vásároltak. Mindezek lebonyolítása a tereken, az utcákon, a kapukban történt. A helyi és a máshonnan származó áruk cseréje is korán, már a történelem előtti korban, elkezdődött.

Ahogy minden fejlődött a világban, eljutottunk a kőbaltától a lézer fegyverekig például, úgy a kereskedelem is megállíthatatlanul fejlődésnek indult természetesen. Ennek egyik leglátványosabb része a diszkontok megjelenése.

diszkont elnevezés az angol „discount” szóból származik, melynek jelentése árengedmény. A diszkontáruház nagybani áron értékesítő raktáráruház, nagykereskedelem, amit manapság sokszor tévesen azonosítanak a külföldi tulajdonú kiskereskedelmi áruház-láncokkal.

Na de ha diszkontról beszélünk, miért ne vehetnénk meg a nyílászárókat is diszkontokban. Így például ha olyan ablakra vágyunk, ami gyorsan megékezik otthonunkba, csak el kell látogatnunk egy ablak diszkontba. Akár az internet segítségével vagy személyesen.

Mi is az az ablak diszkont?

Itt szinte minden megtalálható A-tól Z-ig, ami nyílászáró.  Meglepően nagy a választék, általában egy hatalmas raktárba csöppennünk, ha ide látogatunk, legyen ez akár virtuális tároló hely, ahol rengeteg ablakot és ajtót találunk készleten.

– árai megfizethetőek

– az áruk gyűjtőcsomagolásban találhatóak

– egyedi márkás termékei vannak

– egységes megjelenés- a design, termékválaszték és kihelyezés területén/

A teljesség igénye nélkül soroltunk csak fel néhány jellemzőt, annak reményében, hogy segítenek képet alkotni az érdeklődőnek.

Azt mondják az idő pénz és bizony ez valóban így van mai rohanó világunkban. Ezért, ha nem akarunk várakozásra, keresgélésre fecsérelni a nagyon is drága időnkből sokat, érdemes úgy döntenünk, hogy nyílászáróinkat diszkont áruházban vásároljuk meg. Így például a műanyagablakok beszerzésére is van lehetőség ilyen módon természetesen, felkeresünk egy úgynevezett ablakdiszkontot.

Nem meglepő, hogy a növekvő jólét kihat a kereskedelem forgalmára is, ebbe a versenybe természetesen a diszkontok is be tudnak szállni, nem csak nyomottabb áraikkal, de a jó minőséggel is, amit produkálnak, így népszerűségük egyre nagyobb.

Hogyan jutottunk el a cserekereskedelemtől a diszkontáruházakig?

A kereskedelem az a tevékenység, amikor az áru eljut az előállítótól a felhasználóig és a termékek adásvétele bonyolódik.

A fejlettebb országokban a XIX. század közepétől elindult az új kereskedelmi formák kialakulása, terjedése, így hazánkban is az új kereskedelmi formák kezdtek teret hódtani, szövetkezetek és áruházak /nagyobb bazárok/ nőttek ki a semmiből szinte, ezek külső megjelenésükben nagy eltérést mutattak már a hagyományos boltokkal szemben.

A külföldi tapasztalatok átvétele nagyban segített az új formák és módszerek gyors elterjedésében

A diszkontáruházak célja, hogy mindig a legjobb ár-minőség arányt biztosítsák vásárlóik számára, vagyis a leglényegesebb dologra koncentrálnak. Ezeknek a hatékonyan működő folyamatoknak valamint a bizalmon alapuló partneri együttműködéseknek köszönhetően kimagaslóan jó ár-érték arányt és jól átgondolt termékválasztékot tudnak vásárlóiknak biztosítani. Aki tegyük fel, ablakot szeretne vásárolni egy ablakdiszkontban, megbízhat a minőségben és a hozzáértő szakemberek munkájában, akik azért fáradoznak, hogy megkönnyítsék ennek a nem mindennapi árunak a beszerzését is.

Dinamikus és megbízható boltok állnak a vásárlók rendelkezésére, ahol könnyen, gyorsan lehet tájékozódni, ahol az ügyfél segítése a legfontosabb szempont és természetesen a környezettel és társadalommal szembeni felelősségükkel is tisztában vannak.

 Mikor jelent meg az első diszkontáruház Magyarországon?

 A Profi Magyarország Zrt első üzletét 1991-ben nyitott május 21-én, Balassagyarmaton, mely a francia tulajdonban lévő Louis Delhaize csoport tagja volt.

A Profi elsőként hozott létre nagykereskedelmi raktárházakból élelmiszerdiszkont-hálózatot, egy részüket zöldmezős beruházással létesítette, míg más részét a közért privatizáció során vásárolta meg a Duna-Füszérttől. Ez volt hazánkban az első diszkontlánc, ugyanakkor sosem vált országos lefedettségűvé, hiszen a nyugati országrészbe sosem jutott el, és nem aratott nagy sikert, de ezután megállíthatatlanná vált a non-food termékek diszkont áruházakban való értékestése is. Ezzel elkezdődött a kereskedelem forradalma hazánkban is.

Óriási lépést jelentett ez a kereskedelmi életben, s amikor elindult az e-kereskedelem és azon belül is a diszkontok kezdtek teret hódtani, akkor robbant ki az igazi forradalom, ami ma már szárnyal, és egyre magasabbra tör.

Azonban a diszkontok gyors fejlődése nem csak magyarországi sajátosság, az új prognózis szerint egyre népszerűbbek és forgalmuk rohamosan nő, míg az elmúlt 10 évben a diszkontok átlagos forgalmi növekedése elérte a 7 százalékot, sőt meg is haladta azt, a többi bolttípus nem tud ilyen kiváló eredményeket felmutatni. Mindez csak megerősíti azt a tényt, hogy érdemes diszkontban vásárolni.

 Na de építkezhetünk diszkontáruházból teljes egészében?

 Erre a választ megadni elég bonyolult dolog, hiszen rengeteg tényező közrejátszik abban, hogy kiderüljön mennyire kivitelezhető számunkra ez a projekt.

Azt viszont méltán állíthatjuk, ha valaki nem egyedileg megtervezett ajtót, ablakot akar a lakására tetetni, akkor a legjobb helyen jár egy ablakdiszkont vagy ajtódiszkont webáruházban.

Milyen egyszerű is leülni a gép elé és betekinteni a kulisszák mögé, anélkül, hogy elfáradnánk. Csak görgetjük az egeret és máris a raktárkészlet teljes repertoárját megtekinthetjük. Válogathatunk formák és színek között, és ami szintén nem elhanyagolandó, hogy a tartozékokat is kapjuk ezekhez a profi árukhoz, nem nekünk kell külön beszerezni a csavarokat és egyéb hozzávalókat.

Figyelhetünk mindenre, hogy jól zárjon az a bizonyos ablak, amin majd kinézünk, és olyan színe legyen, ami esetlegesen nem töri meg a ház vagy lakás összképét, megfelel az előírásoknak, és ha még az ára is optimális, akkor máris ujjonghatunk, hogy mennyire ügyesek vagyunk, és milyen könnyen megoldunk minden problémát a felújítás vagy építkezés alkalmával.

Talán kicsit furcsának tűnhet az elgondolás, hogy ablakot ablakdiszkontban vásároljunk, de a puding próbája az evés, szóval, ki kell próbálni mindenképpen, mielőtt nyilatkoznánk az eredményről.

 Konklúzió a kereskedelem forradalmáról:

Sikeres volt akárhogy is nézzük.

Egy biztos, hogy vannak jó és rossz forradalmak, amik a fejlődést szolgálják, vagy a zsarnokságot akarják leküzdeni, de mindenképpen gyökeres változást akarnak kivívni. Nos, a kereskedelem forradalma mindent elsöprő sikert hozott.

Ma már nincs negatív megítélése ennek a forradalom szónak, mint régen, hiszen akkor zavargásokra, felfordulásra, rombolásra asszociáltunk, ha meghallottuk ezt a kifejezést, jelen esetben nyugodtan kijelenthetjük, hogy pozitív változásokat hozott az életünkbe.

S úgy gondolom ennek még nincs vége, lehet még tovább vinni, fejleszteni a kereskedelmet minden téren, határ a csillagos ég, legyen az élelmiszerdiszkont vagy ablakdiszkont, nincs megállás.

Évről-évre változik a kereskedelem arculata, ha ügyesen követjük ezt a változást, nem jöhetünk ki rosszul a vásárlásból, bármilyen téren is szeretnénk kihasználni a gyors ütemű fejlődést.

Assisi Szent Ferenc, a kereskedők szentje kísérjen beszerző utatokon és segítsen nektek, amikor tanácstalanok vagytok, no meg persze a modern kereskedelem minden eszköze és a kereskedelem forradalma.

 

Kérjen árajánlatot most!

Több információra van szüksége? Vegye fel velünk a kapcsolatot vagy kövessen minket a facebook oldalunkon